duminică, 15 ianuarie 2012

Sunt cinica

Sunt cinica din ignoranta. Pentru ca eu nu stiu ce inseamna toate chestiile astea, nu inteleg ce ar trebui sa facem, sa strigam, sa aruncam cu pietre sau sa stam inchisi in casa.
Am fost si-acolo, am vazut o multime deslanata care lua toate evenimentele la caterinca, niste huligani cu fulare pe fata care striga nimicuri. Anemie.
O intalnire pe strada cu o pereche de revolutionari de la '89, care au luat bataie atunci pentru democratie, care ne idemnau sa plecam din tara. Nu plecam, tocmai de-aia suntem aici, pentru ca avem curaj.
"Romanii sunt un popor de lasi si fricosi!", striga un tanar brunet pe care il cunosc.
Si revolutionarii nostri n-au umor, iau metroul de la Universitate catre Unirii, pentru ca probabil ca le e lene sa o ia pe jos.
Si in metrou se gandesc ca maine trebuie sa lucreze pana la 5, dar dupa, dupa da! vor merge in strada.
Un om striga dintr-un taxi ceva urat. Un jandarm alearga dupa masina.
Sunt cinica, pentru ca sunt complet apolitica, n-am votat, nu votez, nu cunosc, n-am niciun fel de cunostinte politice sau diplomatice.
Cateva stiri despre un centru vechi vandalizat si masini arzand pe bulevard.
Mi-e mila, dar sunt cinica din ignoranta.
Barbatul meu iubit e acolo si vreau sa fie acolo. Femei romance, e momentul sa fiti ca Hecuba, femeia prin excelenta, care-l impinge pe Hector sa moara in mainile lui Ahile. Tu, ramai acolo! Acolo e bine pentru ca acolo ai sansa sa arati cat de curajos esti. Acum mi-am adus aminte ca desi nu te mai iubeam, acum te iubesc.
Eu nu pot sa ma revolt pentru ca nu stiu motivele care va imping pe voi acolo. Nu pot sa fiu asa, doar pentru ca vad turma ca face asta.  Eu nu pot decat sa scriu despre ce vad si aud, fara sa imi dau cu parerea. Atat.

Noapte buna, Bucuresti. Mergi si culca-te, te rog. Lasa-mi tineretea nemarcata de istorie. Pentru ca pe mine istoria ma ingrozeste. Singurul lucru pe care li-l datorez oamenilor astora este ca din nou ma simt vie si tanara.

6 comentarii:

  1. E cam grav sa spui la varsta ta cat de ignoranta poti fi in anumite domenii (sau poate esti in toate. Ca sa iti intelegi prezentul ar trebui sa-ti cunosti trecutul. Asa se explica de ce nu esti in stare sa discerni un gram din politica de azi.Cum iti demonsterzi curajul? Numindu-i ,,multime deslanata" si ,,huligani" pe cei care ingheata in frig si isi risca viata pentru cei ca tn? Daca te consideri apolitica, nu ai votat si nici nu o vei face inseamna ca esti un om lipsit de opinii, de idei, de o perspectiva a vietii tale pe viitor si de tot ce inseamna respect, demnitate, onoare. Si partea aia cu ,,mergi si culcate, te rog" la adresa unui mare oras e dea dreptul patetica. sa inteleg ca nu ai nicio parere dar poti dirija cateva mii de persoane.... foarte tare asta. Am prea multe sa-ti spun despre abjectiile pe care le-ai scris in chenarul asta de doliu sau emo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-mi plac comentariile nesemnate si nu-mi plac oamenii care nu stiu sa scrie corect romaneste :( Imi pare rau, dar sunt prea aroganta ca sa ma pretez la asta. Noapte buna, tovaras.

    RăspundețiȘtergere
  3. * culca-te, *de-a si cateva virgule insignifiante... esti prea insignifianta pentru o semnatura, inteligento....

    RăspundețiȘtergere
  4. faci parte din ,,pizdele de la litele"?

    RăspundețiȘtergere
  5. Categoric. Sunt reprezentativa pentru specia "pizdele de la litere". Pedanteria este principala mea caracteristica. Pentru cateva virgule insignifiante fac crima de om cu mai multa energie cu care se ciomageste multimea aia deslanata cu jandarmii. Si apropo, sa repeti cuvantul insignifiant intr-o fraza de 10 cuvinte e destul de relevant pentru mine cat sa-ti mai spun o data, cu tot respectul, 'noapte buna'.

    PS: Apreciez virgula inainte de vocativ.

    RăspundețiȘtergere