marți, 8 septembrie 2009

Despre reclame

Zilele astea n-am avut net. Pe langa ca am citit o carte foarte interesanta, unde toti se injurau si se futeau si se drogau si se bateau fara nicio jena ["Oameni feroce", pentru cei curiosi, dar am uitat cum il cheama pe autor], bineinteles ca vremea oribila din ultima perioada m-a tinut la televizor. Mult timp. Si pentru ca mi s-a stricat si telecomanda si lenea e mare sa ma dau jos din pat si sa schimb programele de la buton, am vazut multe reclame. Multe rau. Si m-am ingrozit. Sincer, reclamele care se difuzeaza pe la noi sunt jalnice si nu au haz deloc.
Cine nu si-o mai aminteste pe baba cu volanul care se distra speriind soferii pe strada? Aia da reclama. Sau reclama "Te iubesc" de la Magura? Sau reclamele de la Orange din metrou? Sau reclama cu pestisorul Didutsu care murdarea bluzita. Adevarat. Reclame dragute, dar sunt atat de putine la numar. Trist.
Am vrut sa fac un top al celor mai bune si celor mai proaste reclame, dar mi-e lene si nici nu ma cred in masura. O sa le numesc asa haotic, fara scopul de a face pe desteapta [de parca vai daca as face eu niste reclame ar fi mai bune ca astea][Desi ar fi].
Bun. Exista trei feluri de reclame care ma enerveaza:
1. Reclamele cu bunica/matusa/colega de apartament care are mereu sticla de balsam sau punga de detergent in geanta. Hai da-o dracu, ca si eu tin in geanta tot felul de obiecte nefolositoare, dar chiar asa? Neverosimil. Mi se pare ca ma trateaza ca pe o proasta.
2. Reclamele cu bebelusi care rad, plang sau fac caca. Sunt sigura ca au scopul sa induioseze si de obicei plaseaza copilasi draguti si bucalani, in ideea ca prostaciunile cu parul facut sarmale or sa cumpere produsul respectiv, sa devina si odraslele lor la fel de dragute. Da' mie nu-mi plac bebelusii. Nu-mi place bebelusul care baleste cand toata familia mananca Finetti. Nu-mi place bebelusul care da neconsolat din maini cand masa ii fura samponul. Nu-mi plac.
3. Reclamele cu obiecte care vorbesc. "Scuzati-ma, domnule, sunteti noul Colgate pana mea cu perie pentru curatat obrajii?" "De fapt (...)". Sa mori tu. Acum o sa cumpar periuta, o s-o pun in pahar si-o s-o pun sa-mi recite Eminescu.
Pe langa astea, avem clasicele reclame cu "Vrei sa-mi dai un pufulete?", cu Sarah care sta in cubul de sticla o saptamana, cu copilul blond care vrea sa faca treaba mare in baia lui Paul, cu "Iti sangereaza gingiile" si scuipatii aia care imi scad apetitul, cu fatuca aia care sta pe veceu toata ziua. Si ma intreb: Ce mai urmeaza? Pana undeee?
Prefer o reclama cum au aia de la 7 days. O melodie draguta, niste fete si baieti frumosi si niste dare de ciocolata. Sa mor de nu mi se face pofta. Sau reclama de la Camay, cu aia doi care tot trec unul pe langa celalalt si abia la sfarsit se vad din cauza mirosului ei. Frumos. Plus reclamele de la Coca-Cola Zero, cu limbile si ochii, de la berea Servus, care ne invata ca berea e naravasa, de la alta bere in care tipul cret nu se lasa induplecat nici de gagici, nici de caine, nici de ploaie, pentru ca ar face orice pentru prietenii lui. Exemple mai sunt. Dar iar m-am plictisit.
Nu fac pe moralista sau pe criticul de arta. Dar reclamele chiar conteaza pentru un produs. E un punct de vedere doar.

9 comentarii:

  1. stiu ca iti plac reclamele bune..nu am uitat ca m-ai stresat o zi intreaga la bucuresti cu reclama aia cu itzy si cu bitzy...sa nu mai zic de "sunt frumusel".....sa mai adaug si eu la genul de reclame proaste: draga mea te rasfat cu noile flori din dero sau "hei fata-de-caine....;)

    RăspundețiȘtergere
  2. =))) Am uitat-o pe aia cu "Ce mai Itzy sucul, ce mai Bitzy sucul" =)) Ptiu.
    Da, bune exemple, saru'mana de completare.
    :*
    Ahhh sunt frumusel, sunt frumusel.
    Acum cativa ani chiar voiam sa lucrez in domeniul publicitatii. Dar na.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai scris un post din cauza lenei tale:))...Stiu si eu cum sunt reclamele de la tv:|.Ma rog,astia interzic reclamele bune,amuzante si baga niste prostii.
    PS:Ma miram eu unde ai disparut zilele astea:-?

    RăspundețiȘtergere
  4. =))) Ioi, ma pierduse lumea. Mesaje, telefoane. "Femeieee, unde esti?" Deea credea ca am plecat la facultate fara sa zic pa. Oioi. :))
    Ahhh nu de lene l-am scris sau din cauza sau ma rog. Nu stiu daca are legatura. Adica un pic tangential. ;;) Atat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce fatza de slobozeancă ialomitzeancă redusă si lărgită la căcău ai! Sa-mi bag pula, m-am speriat cand ti-am vazut avatarul ala mic. Ia nu-l mai injura tu pe Răducu, că te bat la fund! Cu pula. Si ai un blog de cacat, de emo taiat la vena si cu curu spart de diverse matarangi. Blogul meu e mult mai tare. Mori in Slobozia ta de cacat. Sau in Fetesti, aceeasi pizda cu zer si ciclu.

    RăspundețiȘtergere
  6. O fi mult mai tare, eu nu sunt in competitie cu nimeni. Si nici nu ma iau de soarta altora fara motiv.
    Da' daca tu ii iei apararea aluia, inseamna ca esti un slugoi devotat. Spor. :*
    Si inca o data : comentariile tale de cacat ma lasa rece.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe mine ma irita reclama de la "calgonit"
    "vai,dumneavoastra spalati cu mana? :-?..sunteti o femeie nu o masina de spalat!"
    Ei mai,deci daca nu vrei sa fii barbat,ia'ti masina de spalat vase si calgonit:-?
    Mie mi se pare ca asta ar fi ideea:-?
    Btw...Foarte interesanta postarea ;),orice ar spune nenea' ala [:))]
    Am si eu ceva in legatura cu reclamele :D
    [http://truffffles.blogspot.com/2009/11/calgonit-ca-sa-fii-femeie.html]
    ~trufa~

    RăspundețiȘtergere